
lj ide mellm…
lj ide mellm s nzzk egytt az utat, mely hozzd vezetett. Ne trdj most a kitrkkel, n is gy jttem, ahogy lehetett. Hol van mr, aki krdezett, s hol van mr az a felelet, leolvasztotta a Nap a htamra fagyott teleket. Ztygtette a szvem, de most szeretem az utat, mely hozzd vezetett.
(Csuks Istvn)

| |

Vrlak
Merengve ltem a parton,
Rm ksznttt lassan az alkony.
S a vn Duna kt partjn
Szrkesg nyugodott mln.
Egyedl reztem magam,
A szl htrafjta hajam,
S a vn Duna kt partjn
Az este leszllt mr nmn.
Vrlak. "Taln nem jssz el?"
Furcsa rzs tlttt el,
S a vn Duna kt partjn
Sttsg zporozott rm.
Indulni kszltem ppen,
Mikor meghallottam lpted,
S a vn Duna kt partjn
Kigylt a lmpaszivrvny.

| |

A VERS
A villm sem l sokig,
fnyben magnyosan,
csupn addig, mg elrhet,
felhtl az els fig,
mellyel egyeslni vgyik.
A vers maga is olyan.
Fnyben magnyosan addig l,
ameddig lhet,
felhtl elr a fig, indul tlem,
s meglel tged.

| |
„Azrt van sr, hogy vigasztald,
hez, hogy terts asztalt.
Azrt van seb, hogy beksse kezed,
Vak, elhagyott azrt van, hogy szeresd!
Azrt van annyi rva, ldztt,
Hogy oltalmat nyerjen karod kztt.
Az irgalmat knok fakasztjk,
Mlysg felett van csak magassg.
Ha ms gytrdik, vrzik, szenved,
Azrt van, hogy megmutassad,
Mennyi SZERETET van Benned!”

"A vgtelenhez mrve nem is lteznk,
A csillagvek rin egy perc az letnk.
Az ember nmagban semmit sem r,
Ha nincsen bartunk, elvisz a szl."
| |

"Amikor gyenge vagy,
akkor vagy a legersebb.
Amikor semmid sincs, tid
az egsz vilg.
Amikor vgkpp elbuktl,
s gy rzed, mr nem bukhatsz
albb, akkor mr csupn
egyetlen shajts a gyzelem.
Egyetlen shajts.
Shajts!
Fjd ki a levegt,
ereszd el a ktsgbeesst,
ereszd el dhdet,
ereszd el a grcss akaratot!"

| |


AZ N SZIVEM
Az n szvem jtszik,
ingemen tltszik,
msik szvvel tndrkedik
hajnalhasadsig.
Szlettem, felnttem
durva gaz-erdben,
virg vagyok, attl flek:
csaln lesz bellem.
Szaporodik vem
fnyben, gdrgsben,
ecetrt kell elcserlni
minden dessgem.
(Nagy Lszl)

„Az Isten az egyszersg,
Unja a tlsgos jkat,
Unja a nyugtalanokat
S a sokszer, nagy lmodkat.
Az Isten engem nem szeret,
Mert n sokig kerestem,
Mg meg se leltem s akkor is
Ktdtem, vele s versenyeztem.
Az Isten van valamiknt:
Minden Gondolatnak aljn.
Mindig neki harangozunk
S h, jaj, n ott lk a baljn.”
(Ady Endre: Az Isten baljn)




Halk, bnatos szks
Halkabban daloljatok,
szaki, vndor dalok,
Hirtelen, ksza dalok,
Szl-viharok.
Ma jnius van
S kiss bsan
Jttem el valahonnan.
Jjszakt se mondtam.
Meleg, vihartalan
Nyrban
Tettem be oda a szvem
S a lbam
S szeretnm kivonni ket,
E hamar lpegetket.
Halkabban daloljatok,
szaki, vndor dalok,
Hirtelen, ksza dalok,
Szl-viharok.
(Ady Endre)

J jszakt
Falon az inga lass fnye villan,
Oly ttovn jr, szinte arra vr,
Hogy gyam mellett kattanjon a villany,
S a sttben majd boldogan megll.
Pihenjnk. Az lomba merlnek
J dolga van. Megenyhl a robot,
Mint ahogy szpen slya vsz a knek,
Mit kegyes kz a mly vzbe dobott.
Pihenjnk. Takarmon pr paprlap.
Elakadt sorok. Trstalan rmek.
Megsimogatom ket halkan: rjak?
s kicsit fjn shajtom: minek?
Minek a llek balga fnyzse?
Aludjunk. Msra kell ideg s vel.
Jzan dologra. Friss tlekedsre.
s rossz robotos a kskel.
Mi haszna, hogy paprt mr j egyprat
Bertam? Bolygott rajtuk bs kezem
A tollra dlve, mint botra a fradt
Vndor, ki havas pusztkon megyen.
Mi haszna? A sok tveteg barzdn
Hov jutottam? s ki jtt velem?
Szeld dalom lenzi a garzdn
Kromkod s nyersdal jelen.
Majd egyszer... Persze...
Mskor... Szebb idkben...
Tik-tak... Ketyegj, vn, j klt-vigasz,
Majd j a kor, amelynek visszadbben
Felnk szve... Tik-tak... Igaz... Igaz...
Falon az inga lass fnye villan,
Aludjunk vagy szz vet csndben t...
gyam mellett elkattantom a villanyt.
Versek... bolondsg... szp j jszakt!
(Tth rpd)

| |

| |
|
|
|
Kalendrium 1942/4
bb 2007.01.11. 05:09
Mjustl- novemberig....

Kt harcos asszony hnapja
A „mjus” hnapnv eredete igen zavaros. Eredetileg volt egy grg Maia istenn (a sz maga grgl „anykt” vagy „dajkt” jelent), akinek Zeusszal volt viszonya, s ebbl szletett Hermsz isten. Aztn volt kln a rmaiaknak is egy Maja nev istennjk, Vulcanus isten neje, a tavaszi termkenysg istennje. Vgl volt egy „deus Majus” istennv, ez a „magnus” (nagy) sz fokozsbl eredt, s „hatalmas, nagy istent” jelentett, vagyis Juppiternek volt a mellkneve. A Julianus naptrreform idejn, ahogy a mrciust Marsnak, az prilist Venusnak, ugyangy a mjust Juppiternek szenteltk, s elneveztk „mensis Majus”-nak. A hozzfzd ritulk azonban a kt termkenysgi istenn kultuszhoz kapcsoldtak. gy pldul a rmai Maja istennnek mjus elsejn egy vemhes emst ldoztak nneplyes krmenet utn, s ezt az emst elneveztk „majalis”-nak. A kzpkorban az emseldozat elmaradt, de maga az nnepsg mint „majlis” fennmaradt. Maja istenn neve klnben egy ms formban is megmaradt. A rmaiak ugyanis „Majest”-nak (a grg „megista” = legnagyobb) is neveztk, s az eredetileg csupn ennek az istennnek kijr „majesta” cmet ksbb ms istensgekre, st fldi uralkodkra vagy pedig ltalban „fensges” fogalmakra is kiterjesztettk. Ez jra egyik pldja a cmek devalvcijnak.
A mjus hnap els napja klnsen termkeny volt babons s mgikus npszoksokban. Mindenekeltt a ktfle – a grg s a rmai – Maia s Maja: az reg banya s a fiatal tavaszistenn kztt lejtszd harc jtszik itt szerepet a mjus elsejt megelz gynevezett Walpurgis jjelnek hagyomnyaiban, amelyeket a keresztny kzpkor termszetesen ismt talaktott a maga kpre s hasonlatossgra. Az reg banya kpt a boszorknyok ltik magukra, akik ezen az jszakn, a Walpurgis jjeln, szabadon rpkdhetnek a vilgban, mert ilyenkor van a nagygylsk a Blocksbergen. S ezen az jszakn hallra ldzik a fiatal nt, Walpurgis-Majt, a tzcipells s aranykorons ifj szzet. Aki Walpurgist ldztetse kzben megvdi s hzba beengedi, azt arannyal jutalmazza az ldztt szent. A szimbolikus harc az reg boszorka s a fiatal szz kztt termszetesen nem ms, mint a tli hviharok utols erfesztse a megjul szzi termszet ellen. A happy-ending – a termszet rendjnl fogva – egyltaln nem ktsges: az j tavasz diadalmaskodik. m ezt meg is kell nnepelni. Maja-Walpurgis diadalnnept meg kell lni, mgpedig azzal, hogy kirlynv koronzzk Majt. Ez a „mjuskirlyn”-vlaszts rtusa. S a legny, aki t megmentette, jogfolytonosan „mjusi kirly” lesz. A folyton megjul termszet gyztt, teht fel kell lltani diadalmi jelvnyt, a mjusft: a sallangokkal ktett koronj fatrzset, amelyet a tbbi legny hiba prbl megmszni. Csak az, amelyiknek elszr sikerl a diadalmi jelvnyt, a hmes kendt onnan lehoznia, az rdemli meg, hogy prjv legyen a mjuskirlynnek. A termszet jjszletsnek napja, nnep, amikor nem szabad dolgozni. gy lesz a mjus elseje a pihens napja, amelyet a modern munksmozgalom is mint ilyet vesz t. S a Walpurgis jjeln szerte szguldoz boszorknyok s gonosz szellemek ellen nincs jobb vdekezs, mint hogy llandan szlaltatjk a harangokat. A katolikus Egyhz aztn trtelmezi ezt a szokst is: Mjus Kirlynje, Mria istenanya tiszteletre zgatja mjus elsejn a harangokat. S mivel rgebben egsz mjus havn t harangoztak a boszorknyjrs ellen, az Egyhz is az egsz mjus havn t Mria tiszteletre hzatja a harangokat: az egsz mjus hnap Mria hnapjv lesz.
Juno istenn hnapja
A jnius hnap nevnek szrmaztatsnl mr maguk a rmaiak is zavarban voltak. Egyesek a rgi rmai „Junius”-nemzetsg nevbl eredtettk, amelynek leghresebb tagjai: L. Junius Brutus, a rmai kirlysg intzmnynek megszntetje, tovbb a kt fivr – M. Junius Brutus s D. Junius Brutus – voltak, tudvalevleg Julius Caesar gyilkosai. Miutn ez a Marcus Junius Brutus a naptrt reforml Caesarnak termszetes fia volt, lehetsgesnek kell tartanunk, hogy az j kalendriumban rla neveztk el a jnius hnapot. Amikor azonban ez a Brutus a sajt termszetes atyjt politikai okbl meggyilkolta, akkor t mr nem tartottk arra mltnak, hogy az egyik hnap az nevt viselje, s ettl fogva – fknt Ovidiusnak, a kltnek befolysa alatt – Juno istennrl szrmaztattk a hnap nevt. Ovidius kimondottan „mensis Junonius”-nak, Juno istenn havnak mondja.
A nvnek ez az tmagyarzsa annl knnyebben ment, mivelhogy Juno istenn is beletartozott Mars, Venus s Juppiter famlijba (akirl a mrciust, az prilist s az eredeti mjus hnapot elneveztk), hiszen Juno istenasszony Juppiter nvre s felesge volt (a rmai istenek ebben a tekintetben nem nagyon voltak vlogatsak), a hzassgnak s a szletseknek vdistennje, azonkvl pedig a csillagos gboltnak is kirlynje.
Caesar hnapja
A jlius rgi rmai neve „Quintilis” volt, miutn nluk az esztend mrciussal kezddtt, s gy a jlius az „tdik” (quintus) hnap volt. Amikor azonban Julius Caesar Krisztus eltt 45-ben vgrehajtotta a naptrreformot, akkor az tiszteletre, miutn ebben a hnapban szletett, rla neveztk el ezt a hnapot.
Augustus csszr a naptrban
Az augusztus rgi neve a rmaiaknl „Sextilis” volt, mert a hatodik (sextus) hnapja volt az esztendnek. Ez a neve maradt meg mg a Julius Caesar-fle naptrreform utn is. Amikor azonban Augustus csszrnak Krisztus eltt 7-ben az idkzben jra felszaporodott szknapok miatt jabb naptrrendezst kellett vgrehajtania, akkor ennek a hnapnak a nevt is megvltoztatta: miutn letnek legtbb szerencss esemnye ebben a hnapban jtszdott le, azrt a sajt felvett nevvel jellte meg ezt a hnapot. Persze az eredeti neve sem volt Augustus. Hiszen Gaius Octavianus nven szletett. Anyja Julius Caesarnak volt az unokahga. Amikor aztn Caesar megrta a vgrendelett, abban fiv fogadta Octavianust, aki Caesar halla utn rvid ideig csakugyan viselte a „Julius Caesar Octavianus” nevet is. Tizenht esztendeig tartott, amg pratlan szerencsvel sikerlt minden vetlytrst a nyeregbl kitnie. Ekkor ltszlagos szernysgbl lemondott minden hatalomrl, s azt a szentus kezbe rakta le. A szentus ennek elismersl kln dsznevet szavazott meg neki. Az volt az „Augustus” nv.
Az „augustus” sz voltakppen az „augur”-ra megy vissza, vagyis a madrjsra („avi-ger”), akinek jslata szerencst jelent. Clzssal a csszr pldtlanul szerencss plyafutsra, a szentus „a legszerencssebb” (augustus) jelzt tallta a legmegfelelbbnek. Ettl fogva csakugyan ezt a nevet hasznlta Gaius Octavianus Julius Caesar. S ugyangy, ahogy Caesar nevbl ltalban rangjelzs lett „Kaiser”, „csszr” s „cr” formban, ugyangy lett az Augustus nevbl is rangjelzs: ettl fogva minden uralkod a „srthetetlen csszri felsg” jelzjl hasznlta az „Augustus” nevet, a csszrnk pedig az „Augusta” nevet kezdtk viselni. A nv maga mgis az „augusztus” hnapnv formjban maradt meg leginkbb elevenen az emberek nyelvhasznlatban.
Szeptember 13. – szerencstlen nap
A szeptember a rgi rmai naptrban a hetedik hnap volt („septem” = ht), s ezt a nevt megtartotta akkor is, amikor mr a kilencedikk lpett el. E hnap (a hetedik hnap) 13-ik napja klnsen szerencstlen hr volt a rgi Rmban, ami ellen csak gy lehetett vdekezni, hogy az ember szget vert a falba. Nlunk, Magyarorszgon fknt szeptember utols napjnak van rossz hre a np kztt: ezen a napon nem ajnlatos vetni, mert akkor a vets zld marad s nem rik be.
Emlkezznk meg ezzel kapcsolatban magnak a „septem” sznak az eredetrl. A rmaiak a grgktl vettk t a hetes szm (hepta) nevt. Ez a grg hetes sz pedig a „hepo” igbl eredt, amelynek jelentse: „kvetni”, „ujjal rmutatva kvetni, ldzni valakit”. Amikor ugyanis mg az ujjakkal val szmlls dvott a grgknl, az egyet a bal kz hvelyknl kezdtk, ts volt a bal kz kisujja; a jobb kz hvelyke volt a hatos szm, s gy a jobb kz mutatujja lett a hetes. Ezzel a mutatujjal, a heptval lehetett valakit megigzni, rmutatva t kvetni, ldzni. A hetes szmjegy teht voltakppen azt jelenti, amire „rmutatunk”, amit az ujjunkkal „kvetnk”, „ldznk”.
A kamps hnap
Az oktber a nyolcadik hnap volt a rgi rmai naptrban („octo” – nyolc). A latin sz ismt a grgbl eredt, ahol az „octo” az „ogkosz” tre megy vissza: ez pedig „halott kamp”-t jelent – a jobb kz kzps ujja csakugyan ilyen kamphoz hasonlatos.
A halottak hnapja
A november a kilencedik hnap volt a rmaiaknl („novem” = kilenc). A „novem” a grg „ennea”, „enneva” szrmazka, ez viszont a „neosz-ne”-bl eredt, s ez azt jelenti, hogy „j, flig felntt, tapasztalatlan” – elgg plauzibilis megjellse a jobb kz gyrsujjnak.
November els kt-hrom napja a halottak kultuszt szolglja, de nem rmai hagyatkkppen, hanem kelta befolys alatt. Ezt bizonytja, hogy gy a november elsejn megtartott Mindenszentek napjt, mint a msodikn (vagy ha ez vasrnapra esik, akkor harmadikn) meglt Halottak napjt csak a 9. s 10. szzad ta nnepli meg az Egyhz, holott Angliban, kelta terleten mr a 8. szzadban is kznnep volt. November 1. volt ugyanis a kelta v kezdete, amikor halotti ldozatokat hoztak az elhunytak tiszteletre. Amikor aztn a kelta elem a francia Egyhzban is megersdtt, akkor a maguk si nnept – persze tkatolizlva – thoztk a katolikus egyhzi vbe is. A november elsejei Mindszentet Kr. u. 835 ta, a msodikn tartott Halottak napjt pedig 998 ta tartja meg az Egyhz. Az utbbi nnep fknt a chiliasmus hatsa alatt szletett meg: a Krisztus utni 1000-ik vre vrt vilgvge szorongsos hangulatban, amikor is a halandk iparkodtak az elhunytak szellemeivel j bartsgba kerlni. Srjaikon gyertykat gyjtottak fel, hogy a szegny fzs lelkek ezek fnynl melengethessk magukat. A gyertyt azrt is kellett a srokon meggyjtani, hogy az ezen a napon srjaikbl kiszabadult lelkecskk jra visszatalljanak a sttben a maguk srjba, s ne nyugtalantsk aztn tovbb az lket. Ilyenkor persze illett a srokat is rendbe hozni, hogy az elhunytak szvesen maradjanak otthonukban. St nmely – fknt szlv – vidkeken lelmet is helyeztek a srokra, nehogy a lelkek brmiben is hinyt szenvedjenek s „hazajrjanak”. Ezen a napon hosszan szlnak a harangok, hogy a harangszval elfeledjk a szellemek sirnkozst. Szval itt szlal meg igazban az emberisgnek egsz hallflelme, amely a mgikus koroknak egyik leghatalmasabb szellemi mozgatereje volt.

| |
|
|
|
Ha tetszik portlom, zenj nekem!
Szeretettel visszavrlak!
Ha nem tetszik,srgsen keresd meg a kperny jobb sarkban a piros X-t.
"Az illemet otthonrl hozzuk magunkkal!"
| |

Tovbbi idzetek...
Tovbbi idzetek...

NINCS PNZED TINTAPATRONRA?
..KATT IDE!..


Tanulj meg nemet mondani! Tbbet rsz vele, mintha beszlnl latinul.
Charles Haddon Spurgeon
Egy embert szeretni azt jelenti, hogy olyannak ltjuk, amilyennek Isten gondolta.
Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij
A legtbb utnzt az utnozhatatlan csbtja.
Marie von Ebner-Eschenbach
Senkit s semmit nem ismerhetnk meg igazn, ha nem szeretjk. (...) Aki a szve gykerig nem szeret valakit, azt nem is ismerheti meg. Addig terjed az ismeretnk, ameddig a szeretetnk.
Gykssy Endre
Akkor j embernek flben szakasztani dolgt, mikor mg szolgl a szerencse.
Faludi Ferenc
Kt nagyon klnbz ember is megtanulhat harmniban lni egymssal, ha felismerik, hogyan hozzk ki a legjobbat a msikbl. Ez a szeretet jutalma.
Gary Chapman

| |
KREATV ALAPANYAGOK MEGVSROLHATK |
| |
HA VAN KEDVED,KSZTS TE IS S PLYZZ!! Itt: |
| |
SABLONOKAT, MINTKAT A KPESLAPKLDIMBEN BVEN TALLTOK! |
| |
Tovbbi idzetek...
Tovbbi idzetek...





Ma csak lvezd az letet,
rlj, aminek csak lehet!
Dallal kszntelek tged,
pohr csendl, Isten ltet!
Dupla Kv
J tett helybe jt vrj.
Eged legyen borutlan isten arcz,
Szved nyugalmasan mosolygja meg
Tndr vek` malaszthoz sort.
Ezt kivnom nevednek nnepn
Rvid de tiszta szv-fohszomul.
Nagy Imre
Amit az ember nem rt, azt csodlja.

| |

Ddol
Felhv foszlott az erd,
sprik nyers szelek.
Heggy tornyosult a felh.
Hol keresselek?
Korhadt tnkn ldglek,
nyirkos fk alatt.
Nem tudom mr, merre trjek,
honnan vrjalak.
Virrasztom a fk tvben
szunnyad telet.
neklek a vaksttben
lmpsul neked.
(Rab Zsuzsa)
| |
Mindenki magnyosan ll a fld szvn,
tdfve a nap egy sugartl:
s mr itt is az este.

Tenyeremre tettem a lelkem:
Nzd meg, milyen szp szz lt veg!
De gymntokat szedett el,
Mert az embert sose rti meg.
| |

Egy szenvedly margjra
A tengerpartot jr kisgyerek
mindig tall a kavicsok kzt egyre,
mely mindrktl fogva az v,
s soha senki ms nem is lenne.
Az elveszthetetlent markolssza!
Egsz szve a tenyerben lktet,
oly egyetlen egy kezben a k,
s vele is olyan egyedl lett.
Nem szabadul mr soha tbb tle.
A vznek fordul, s messze elhajtja.
Hangot sem ad a nma szakts, s
egy egsz tenger zgja mgis vissza.
Pilinszky Jnos

| |

SZELIDTS MEG
Szeldts meg szavaiddal,
hogy higgyek a szavaidban,
szeldts meg tekinteteddel,
hogy szemedbe nzhessek,
szeldts meg kezeiddel,
hogy mg egyszer
megfoghassam kezedet,
szeldts meg mosolyoddal,
hogy mosolyogjak mg rd,
szeldts meg magnyoddal,
hogy feloldjam magnyodat,
szeldts meg, hogy n is
megszeldtselek.

| |



Csodlatos este
Volt egy csods este
mikor gyertyafny leste
hogyan bkolt egymsnak
kt szerelmes teste.
A fl gynyr altja
Nztk, ahogy vallja
szemnk a szemnkbe
egymst hogy akarja.
Majd sszebjtunk lassan
lelt jfekete paplan
flts s vad hiny
volt minden pillanatban.
Nem volt, se nyr, se tl, vagy jjel
csak csods szenvedllyel
leltk Szerelmnk
furcsa titkos kjjel.
De elmlt minden szpen
s mr csak, szp szemeid krem
lgy mellettem mindig,
mert nlkled semmi,
nlkled vgem.

| |
DES 
des, e sz jelenti az letet,
des, te, vagy aki kell nekem,
des ne menj el mellettem,
des szeress, kellesz nekem.
Kellesz nekem, testileg-lelkileg,
Kellesz, a lelkem had gygyuljon meg,
Kellesz,
had rezhessem magam embernek,
Kellesz, mert nagyon szeretlek.



EGYSZER LET
Tanulok blcs, egyszer letet,
nzem az gboltot, Istenhez esdve,
s hogy elcsittsam riadt szvemet,
sokig elcsavargok minden este.
Szraz lapu zrg a domb alatt,
sz lankasztja az g berkenyket.
n verseket rok, vidmakat,
rlad, ml, ml, gynyr let.
Hazamegyek. Megnyalja kezemet
lgy szr macskm, enyhlten dorombol.
s nzem a tavi frsztelep
ormn kigyl fnyt az ablakombl.
A csendet csak ritkn zavarja meg
a glya, ahogy leszll az ereszre.
s hogyha az ajtt megzrgeted,
taln mr fel sem figyelek a neszre.
(ANNA AHMATOVA)
(fordtotta: Rab Zsuzsa)

Nem vagyok lngoszlop,
se magamat Teremt,
se befel fordul,
se lrmat hirdet,
Nem vagyok megvlt,
se zsoltrt nekl,
nem vagyok Gonosz,
s nem vagyok szeret,
nem vagyok r,
se vezet Psztor,
Semmi vagyok,
de az legalbb szzszor!




Lgy
tavaszi
zsongs!
de pillanat!
Bvlj el buja illatoddal,
ringass el des brndokkal,
s hozd el nkem az jjszletst!
Knny-tban szunnyad szp remnyem,
jgbe zrtan rzi
sszetrt szvem a fagyos tl.
Bnatba burkolt vndor-lelkem
mgis knny
bredst.

A csillag-ablakok
Valamikor gy hallottam
aprlpt kiskoromban
nagyanymtl, ki csodkbl
blcs papoknl tbbet ismert,
hogy a csillag fnn az gen
kis lyukacska, cifra ablak,
melyen ltal angyaloknak
szent karai rnk nevetnek,
s a Nap az r lt-hza,
a Hold pedig Mri,
mi Urunknak szent Anyj,
aki el nem hagyna minket --
Nagyanym mg arra intett:
hogyha meghal, gre lessek,
nagysugar csillagocskt
Tejt-szlben megkeressek,
mert remli, nki is jut
egy kis ablak mennyek aljn,
merthogy mindig szeret engem,
tvolbl is vigyz majd rm,
s meggri mr elre,
gy kinyitja, olyan tgra,
hogy az egek fnyessge
lngot vet az jszakba -
- ha j leszek, egy sugarat
elkr szemem bogarba.
(Szent-Gly Kata (zitus))



| |

| |
|
|